vrijdag 2 november 2012

Steel

 
Steel (Staal) van Painting The Past is de nieuwe kleur op de muur van onze woonkamer. Een kleur die prachtig combineert met hout en ik vind het spannend om de kleur te combineren met groen en rood, ook mogen zwart en wit wat mij betreft niet ontbreken.
 
De andere muren zijn trouwens weer fris wit geschilderd! Heerlijk!
 
De XL ster is gemaakt van berkenhouten takken. Helaas geen hout uit het bos. Dat was wishful thinking ;-) Geen twee takken waren even recht, even lang of van de goede houtsoort en vind maar eens vijf takken van dit formaat in het bos... Het is hout en een natuur product, dus dat hoeft natuurlijk ook niet perfect, (zegt Miss Perfect!) maar het moest een ster worden en geen rommeltje! Gelukkig ben ik bij een bloemist in ons dorp goed geslaagd. Geen hout uit het bos dus, hoe romantisch dat ook klinkt. In december ga ik er lichtjes aan hangen. Nu nog even puur natuur!
De larix tak op de tijdschriften komt trouwens wel uit het bos :-)


 
Het uiltje is een kaars en samen met de waxinelichthouders van boomstammetjes gekocht bij Intratuin. Het kleine hertje komt van Gewoon Chic, gekocht op de woonbeurs. En de takken zijn samen gebonden met touw van Divine Twine te koop bij PSikhouvanjou.
 
 
 
De boekenkasten die hier stonden hebben we verkocht, vandaar dat mijn bureau er zo lang neer is gezet. Heerlijk op zoek naar een nieuwe kast! Ik merk dat ik op het moment elk interieur scan op kasten :-) Alvast inspiratie op doen, want de nieuwe kast komt pas in januari. Wij gaan 12 - 12 - 12 namelijk eerst trouwen! This winter makes me very happy!!!
 
 
De vloer is weer prachtig strak en glad! Onze vorige gietvloer was omhoog geknald (letterlijk) door de plavuizen die er nog onder lagen. Plavuizen zijn er onderuit gehaald en een nieuwe vloer is gegoten. Precies dezelfde als we hadden, want we waren er na vier jaar nog lang niet op uitgekeken! Ik zal binnenkort wat betere foto's van de vloer maken, op deze laatste foto kan je de vloer niet zo goed zien.
 
Zo... weer bijgekletst! Ik vond het trouwens wel lastig om goede foto's te maken. Ik ben in maart begonnen met bloggen en had dus steeds goed licht, maar nu met de klok verzet en het winterse weer... Lastig! Iemand nog goede tips?!
 
Ik heb de laatste tijd zoveel leuke reacties gehad over ons geklus.
Heel erg bedankt daarvoor! Zo leuk om te merken dat er met je meegeleefd wordt! Lief! Thanks!

 
+++
 
Steel is the new wall color in our living room. The color fits beautiful with wood. The XL star I made of birch wood. Ready for November!
December I'm getting married! This winter makes me very happy!
 

23 opmerkingen:

  1. Mooie kleur op de muur hoor! En leuk die ster!
    Leuke datum om te trouwen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Everything look so beautiful!!! I love this time of year too!

    have a wonderful weekend!

    Big hug!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is iedere keer weer genieten als ik foto's van je huis zie verschijnen!
    Stoere kleur heb je gekozen, alles past zo geweldig samen...mooi gestyled!
    Leuk dat nu ook de datum bekend is!

    Fijn weekend
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je toch een leuk huis! Die ster vind ik heel leuk!
    Misschien aap ik je wel na binnenkort :)
    Wat een goede datum 121212 om te trouwen.
    Je foto's zijn toch mooi zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. That's my favourite shade of grey! Love the styling of the pictures!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Très très jolies photos et belle ambiance. Tout est beau et cosy.
    Très bonne journée Lisanne.
    BIZZZ.
    Amorelou

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er weer mooi uit Lisanne! wat een toestand met je vloer...
    Heb ze ook dat bindtouw ook in fluor dat je weet? je ster heb je alvast in elkaar, sneller dan ik #haha.
    Fijn weekend!

    X Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sooooo beautiful pictures! Love it!
    Have a nice weekend!
    Kaspara

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful pics, love the wooden star! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is het mooi geworden! En die ster is ook heel leuk! Heb me al laten inspireren op een post van je en heb die ster nagemaakt, dus die show ik snel! De kleur van de wand is ook heel mooi! Heerlijk zo de winter in!!!
    Xxx Aggy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie plaatjes weer lisanne, ik heb ook een staalblauwe muur, bijna grijs en combineer ook graag met dezelfde kleuren als jij, al heeft bij mij nu geel de voorkeur... De ster heb ik vorig jaar ook gemaakt voor kerst, weer een andere variant...zal binnenkort wel eens op mijn blog verschijnen! Fijn weekend, en wat leuk dat je gaat trouwen op zo'n bijzondere datum!
    Succes met de voorbereidingen ;-) groetjes Greta

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ziet het er weer mooi uit zeg Lisanne... Geniet er lekker van na jullie harde gewerk! fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. gorgeous styling, and that crux blanket you whipped up is killer in here!!!

    come visit soon.

    michele

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog Lisanne! Ben uiteraard meteen gaan kijken bij jouw blog. ontzettend leuk die uil-kaars! Daarnaast ben ik op mijn gemak je blog gaan kijken, wat een leuke blogs plaats je! En een hele mooie sfeer in je woning! Ik denk dat ik je even een mailtje stuur :) Ik ben je meteen gaan volgen zodat ik op de hoogte blijf van je leuke blogs.

    Fijn weekend!

    Souraya | Binti Home

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey Lisanne..
    Lekker weer alles in de verf..Heerlijk om zo de winter in te gaan. Ben benieuwd voor welke kast je gaat vallen. Oo en je diy ster is geweldig!!
    Fijn weekend xoxo Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou ik vind het erg mooi je hoekje. Zou voorlopig even je bureau laten staan.
    (ps. zag mooie kasten bij Quip en Co, beetje industrieel met glas)
    Lastig met dit weer foto's maken, heb er ook last van. Moet nu de lamp aan doen, dat is toch anders. En flits ziet er natuurlijk niet uit. Vind de ster erg mooi en natuurlijk.
    Heel goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi! En wat een leuk nieuwtje, gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hi Lisanne,

    Ik loop een beetje achter in blogland...had nog niet gereageerd. Maar wat is het mooi geworden, prachtige kleur. Je meubels passen er perfect bij. En je ster is ook super. Ik heb er zelf ook 1 gemaakt...buiten het feit dat ik nu niet echt meer origineel ben met een ster op een blog :) is ie ook niet zo mooi als deze. Ik heb hem dus wel van takjes uit het bos gemaakt. Ja en die werken niet echt mee :0)
    Bureau staat er super...en kun je elke keer wat leuks neerzetten. Succes meis met alle voorbereidingen voor your Big Day!!!! Zo leuk!!
    Ik mail je later nog even terug trouwens! Ga nu lekker slapen, maar wilde nog wel even op deze post reageren.

    Wat zal je blij zijn dat je je (t)huis weer terug hebt!

    Liefs,
    Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Love the colour and your styling.
    Congratulations! I didn't know you were getting
    married! big hug hx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Really nice pictures! Love especially the last picture, with the soft greys, blues, touches of black, grass green and orange as accent! Exactly my kind of palette :).
    Ps. Perhaps you would like my blog, with these kind of colours lots of DIY ideas and now also a giwavay:
    http://www.neovias.blogspot.fi/2012/11/giveaway-arvonta.html

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Lisanne,ik ben net begonnen met bloggen en loop ook tegen het fotoprobleem aan.
    Ik heb een app dat heet camera flash... Ik maak dan de foto zonder flits en maak hem hiermee lichter. (App is gratis)
    Misschien heb je hier wat aan of heb je inmiddels al een betere tip?
    Ik ben echt fan van jouw huis! Zo stoer en stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heb jij een onwijs GAAF huis. Zou er zo in kunnen trekken, maar dat hoor je vast vaker.
    Ik denk dat ik al je blogs al twee keer gelezen heb.
    Ik houd je in de gaten =D.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen